Karriär

Att det är kunnig personal som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet och att sporra våra anställda till utveckling inom företaget är därför viktigt för oss.

Hertz Sverige uppmuntrar och belönar goda prestationer och initiativ bland våra anställda. Här finns goda chanser till avancemang i en rolig atmosfär tillsammans med engagerade arbetskamrater. Vi arbetar fortlöpande med kompetensutveckling bland annat genom vårt samarbete med IHM Business School i Göteborg.
Hertz Sverige har 90 års erfarenhet av biluthyrning och är marknadsledande inom en bransch som är på stark frammarsch i Sverige. I vårt nätverk jobbar idag cirka 500 personer i olika delar av landet.

Som ett internationellt företag ligger det i vår natur att värna om mångfalden bland våra anställda samt att motverka alla former av diskriminering.
Gör en intresseanmälan genom att registrera ditt CV i vår kompetensbank.

Tjänster inom Hertz Sverige

På station

Customer Sales Representative (CSR)
En CSR på ett uthyrningskontor ansvarar för biluthyrning och service.

Hiker/Bilvårdare
Underhåll av vagnpark enligt Hertz högt ställda krav.

CSR/Bilvårdare (Blandtjänst)
En kombination av ovan nämnda tjänster.

Stationschef
Ansvar för den dagliga driften på en eller flera stationer.

Servicecenter – Arvidsjaur

På Service centret i Arvidsjaur arbetar 33 personer med följande arbetsuppgifter:

Bokningsagenter
Hanterar samtal och e-postförfrågningar.

Bokningsagenter/Innesäljare
Bokar och förmedlar hyrbilsbeställningar till Hertz stationer runt om i världen.

Kundtjänsthandläggare
Utreder och åtgärdar förfrågningar och ändringar gällande avslutade hyror runt om i världen.

Bötesadministratör
Utreder och debiterar trafikförseelser gällande Hertz bilflotta.

Försäkringshyreshandläggare
Bokar och förmedlar försäkringshyror till Hertz stationer i Sverige.

Pricing
Arbetar med att uppdatera prissystem.

Gold Service
Ger service åt våra medlemmar i Hertz No1 Club Gold

Huvudkontor – Stockholm

På huvudkontoret i Stockholm på Söder arbetar ca 58 personer med ekonomi, marknadsföring, försäljning, prissättning, IT och affärsutveckling.